top of page

Aircraft restoration / Restauration d'avions

We can carry out the restoration of any type of historic aircraft (metal or wood construction), whatever the initial condition of your machine.

With more than 25 years of experience in vintage aviation, our team has comprehensive skills that allow it to carry out very high quality work.

The team is currently working on two projects of great historical value: the complete restoration of a CAUDRON G4, built in 1916 and which took part in the First World War, and the complete restoration of a CAUDRON G3, an equally historic, and which will also be the only authentic aircraft of its type maintained in flight condition.

To do this, we work with all types of wood used in aeronautics (spruce, Oregon pine, ash, poplar, birch, okoumé and mahogany plywood, etc.) and provide wood certification if necessary.

We can also cover your machine, whatever the technology used (dacron, ceconite but also linen and cotton).

Our workshop can then carry out any type of very high-finish painting, on a metal, composite or covered aircraft.

Our workshop can handle the overhaul of any type of piston engine (Anzani, LeRhône, Gnome, Clerget, Hispano-Suiza, Renault, Potez, Gipsy, Tigre, Walter, Continental, Jacobs, etc.) according to the manufacturer's specifications, when available.

Our wood workshop can build or restore complete assembly (fuselage, ribs, spars, etc.) or total aircraft.

Also, we can assist you in the methodology and carrying out flight tests of your aircraft in order to possibly propose the most suitable settings (balance, propeller adaptation, cowling, etc.).

Nous pouvons prendre en charge la restauration de tout type d’aéronef de collection (de construction métallique ou bois et toile), quel que soit l’état initial de votre machine.

Fort d’une expérience de plus de 25ans dans l’aviation de collection, notre équipe dispose de compétences complètes qui lui permettent de réaliser des travaux de très haute qualité.

L’équipe travail aujourd’hui sur deux projets d’une grande valeur historique : la restauration complète d’un CAUDRON G4, construit en 1916 et qui a participé au premier conflit mondial et la restauration complète d’un CAUDRON G3, appareil tout aussi historique, et qui sera lui aussi le seul appareil authentique de son type maintenu en état de vol.

Pour ce faire, nous travaillons tous les types de bois utilisés en aéronautique (spruce, pin d’orégon, frêne, peuplier, contreplaqués de bouleau, d’okoumé et d’acajou…) et fournissons au besoin une certification des bois.

Nous pouvons prendre en charge l’entoilage de votre machine, quelle que soit la technologie utilisée (dacron, ceconite mais aussi lin et coton).

Notre atelier peut ensuite réaliser tout type de peinture de très haute finition, sur cellule métallique, composite ou entoilée.

Notre atelier peut prendre en charge la révision de tout type de moteur à pistons (Anzani, LeRhône, Gnome, Clerget, Hispano-Suiza, Renault, Potez, Gipsy, Tigre, Walter, Continental, Jacobs, etc…) selon les spécifications du constructeur lorsqu’elles sont disponibles.

Notre atelier de menuiserie peut prendre en charge la réalisation et la restauration d’ensemble complet (fuselage, nervures, longerons,…).

Aussi, nous pouvons vous assister dans la méthodologie et la réalisation des essais en vol de votre avion afin de proposer éventuellement les réglages les plus adaptés (centrage, adaptation hélice, refroidissement, calage et débattement des gouvernes, etc…). 

LR2
LR1
carb-v8
hisso-v8
2x LR
switch
o400-prop
Tampier
80 HP Le Rhone
Tampier
seatcg
seatcg2
fus nacelle
rod
floor
floor2
bottom of page